SOME PEOPLE DO NOT CHANGE

Idag gick jag upp vid 10, fixade mig och så sen åkte jag & mamma till stan, åt lunch på Chicken, sen åkte jag till skolan, började ju som sagt kl halv 1. När jag slutade vid 4 gick jag till stan och mötte upp Merdin, sen shoppade jag lite. Blev ett par skitsnygga jeans och ett transparent magkort linne från Bikbok och ett par skor från Skopunkten. Kan visa er vid ett annat tillfälle, har inte orkat tagit kort på det än.

Förresten, fortfarande någon som är intresserad av att köpa kläder av mig här på bloggen?! SÄG TILL! Orkar inte anstränga mig och ta kort och grejer om ingen ändå inte vill köpa. Om ni inte är intresserade ska jag sälja det på loppis istället, har så mycket :)

Jag har tänkt på en sak.. Jag ska försöka börja med "dagens outfit" igen haha eftersom ni ville det. Men kan inte lova något, jag är så lat. Förresten här är dom kommentarerna jag fick om vad jag skulle bättra på i min blogg, kanske borde svara lite på dom:

Anonym om ANSWERS:
snälla, kan inte du sminka upp dig någon dag, med ögonskugga o hela paketet haha. o sen ba booomba med egobilder?! se söt ut, snygg sexig. ja olika poser? haha =D
skulle vara kul, för då får man se hur du verkligen ser ut med olika vinklar o grimaser o poser.
pleeaaseeee?! =D

- Hm, tycker ni inte att det räcker med bilder på mig i bloggen redan haha?! Nejdå men det kan jag väl göra, men sminkar nog mig inte och gör i ordning mig värsta bara för att ta bilder. Men jag brukar ju ta bilder innan jag ska på fest och sånt och då är jag ju verkligen fixad! Men om ni vill ha mer bilder på mig ska ni få mer bilder på mig :)

Anonym om LEAVE THE WORLD BEHIND:
mer outfits bilder. kanske sminktips o så? :)
det jag skulle uppskatta, hehe. är typ.. innan du går till skolan att du tar en bild o lägger upp outfit? :) för det tar inte lång tid, bara några extra minuter! :D
videoblogg är man ju också sugen på! :D


- Outfitbilder ska jag försöka börja med. Nu på våren/sommaren är det mycket roligare med kläder och så också så det är något jag verkligen funderar på. Videoblogg känns som att det aldrig kommer hända, visst skulle jag kunna men det är fan pinsamt! Haha men nån gång i framtiden kommer det väl..


Anonym om LEAVE THE WORLD BEHIND:
kan du visa steg för steg hur du sminkar dig=)

- Oj va jobbigt haha.. Det kan jag såklart någon gång men kan ju börja med att förklara med ord nu lite snabbt? Ni kan få med bilder och så en annan gång.

1. Först tar jag foundation med fingrarna, lägger det ungefär som om jag skulle ta ansiktskräm, tycker det blir mer jämnt och fint när man använder sig av fingrarna, gillar inte svampar och penslar. Jag brukar byta sminkmärken och foundations väldigt ofta, men just nu använder jag mig av en mineral foundation från Maybelline som är helt okej, den ser ut så här:



2. Sen tar jag oftast solpuder och rouge. Solpudret lägger jag på kinder, näsa, haka och panna. Sveper över lite lätt bara, använder inte alls mycket. Just nu använder jag H&M's billiga solpuder, det duger men om jag ska rekommendera något solpuder är det M.A.C's mineral solpuder.  Tror tyvärr att M.A.C's produkter inte finns att köpa någonstans här i Norrköping? Hittade ingen bild på det solpudret heller, men här är H&M's solpuder som jag använder mig av nu, väldigt prisvärt, det kostar bara 50 kr:



Sen lägger jag som sagt rouge på kinderna, jag har ett rouge från Make Up Store i en persiko/aprikos färg som är jättefint och jättebra. Man behöver bara pyttelite för att det ska synas så det håller väldigt länge. Hittar ingen bild på just det rouget jag har men det är något liknande det här:



3. Sen fyller jag i mina ögonbryn med en ögonbrynspenna från Thailand som jag och mamma alltid köper massor av när vi är där, finns ett jättebra märke där med världens bästa ögonbrynspennor haha!

4. Sen tar jag mascara, använder mig av Loreal's "Telescopic", bästa mascaran jag testat, använder mig ALLTID av den. Jag gillar mascaror som gör fransarna lååånga och smala, inte dom mascaror som ger volym.



5. Sen tar jag eyeliner, använder det bara ibland men tycker det är snyggt med eyeliner. Just nu har jag en eyeliner från Isadorna, men gillar egentligen en från Loreal bättre. Om jag ska rekommendera en eyeliner är det helt klart "Lineur intense felt tip" från Loreal, den är jättelätt att handskas med och man kan lätt få tunna, fina linjer! Tycker att min från Isadora nu har en lite för tjock pensel faktiskt, men ibland måste man testa nya saker!

  
6. Sen brukar jag avsluta med läppglans eller läppstift. Har ett fint läppstift från Make Up Store som jag kan tipsa om i färgen "Baby". Ett blekrosa nästan lite beige/rosa kan man säga, en väldigt neutral färg men skitsnygg! Passar till allt och kan användas till vardags. Brukar inte gilla läppstift annars men älskar det här. Det ser väldigt rosa ut på bilden men det är mer beigerosa.



Här har Kenza på sig det läppstiftet:



Det är verkligen jättefint! När jag använder läppglans använder har jag så himla många att jag inte orkar skriva alla haha, jag älskar läppglans och har jättemånga i massa olika färger. Men ett ljusrosa läppglans är alltid fint!

Nu ska jag plugga lite, PUSS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kul inlägg! :D

nej det är ju inte alls mkt bilder på dig! elr vi vill iaf ha mer!! :D(a)

2010-05-26 @ 21:42:03
Postat av: Anonym

helloooo? :D

2010-05-27 @ 20:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0