HAIRCOLOR

Tina om MERDIN 18 ÅR ♥:
på ett tidigare inlägg visar du hur din hårfärg ser ut just nu och I LOVE IT! Jag själv har mörkbrunt och vill få den färgen har du någon tips på vad ja kan göra (vill helst slippa gå till frisören då det är alldeles för dyrt).

- Tack! Alltså, ska jag vara ärlig så är det bäst att gå till frisören, alltid när jag haft mörkt hår och försökt bli ljushårig när jag färgat hemma har det slutat i katastrof, antingen att det blivit orange, att jag tappat massa hår, att det blivit fläckigt eller liknande. Det slutar alltid med att jag köper en mörkbrun hårfärg igen nästa dag. Det är ju så svårt för oss brunetter att bli "blonda" genom att färga hemma, oftast blir det bara fult orange, eller så är det bara jag som är riktigt dåligt på det här haha. Men jag färgade ju sist hemma själv, eller mamma gjorde på mig, men då gick det ju bra eftersom jag gjorde ljusa slingor på ett redan ljust hår (hade ju färgat hos frisören någon månad innan). Så jag var liksom ljusbrun i grunden redan, inte mörkbrun. Men enda sättet att försöka få min färg om du inte vill gå till frisören om du har mörkt hår är väl typ o bleka? Och sen försöka köpa en hårfärg som inte har så gula/orange/guldiga toner i sig utan mer askiga/beiga/sandfärgade så att det inte blir åt orange-hållet. Jag är ingen expert på det här, jag låter frisören göra jobbet :) Men att göra slingor är alltid bättre än att färga hela håret, gör steg för steg, börja med ljusbruna slingor och sen nästa gång köper du lite ljusare osv, försök liksom ljusa upp det steg för steg!

Om du vill få en snygg hårfärg, att det blir jämnt och fint osv så är det bäst att gå till frisören. Håret blir inte lika förstört heller. Tro mig det är värt pengarna!



På bilden ovan ser man min nuvarande hårfärg ganska bra!


Kommentarer
Postat av: frida

har du löshår, isf vars har du köpt det? :)



de var jätte snyggt!

2011-11-22 @ 18:34:20
URL: http://fridaaagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0