Thoughts about 2011

Jag har haft ett bra och händelserikt år. Jag har fyllt 18 (vilket faktiskt fick livet att bli lite roligare), varit utomlands fem gånger (England, Thailand, Danmark, Kroatien, Spanien) och dessa resor har nog varit årets höjdpunkter. Att resa utomlands är bland det bästa jag vet! Resan till England innebar massa shopping, som ju är ett av mina största intressen och London har utan tvekan världens bästa shopping av alla de städer jag har varit i så den resan var grym! Thailand var underbart som alltid, hade en lugn familjesemester där med massa sol och bad och sånt behövs faktiskt bland. Bara 3 veckor bort från allt och alla och bara komma till ett lugnt paradis där tid inte spelar någon roll (vad töntigt det lät men det är fan så i Thailand, alla är jätte chill där verkligen). Danmark var en mysig kort weekendresa med familjen och Merdin, kul att bara få se lite nya platser ibland, en spontan roadtrip till andra städer/länder kan verkligen vara skitkul och ibland kan det vara så skönt att komma bort och byta miljö lite om så bara för några dagar. Kroatien var en galen partyresa med massa roliga människor från skolan och jag måste nog säga att den var den roligaste resan av alla, Kroatien var förresten sjukt fint! Spanien var en romantisk semester med min fina pojkvän, den resan kunde inte heller ha blivit bättre. Jag har sett många nya platser och träffat många nya människor det här året iallafall. Vissa personer har även blivit viktigare än andra under året. Jag har kommit väldigt nära mina älskade vänner, världens bästa tjejgäng och ni vet precis vilka ni är. Jag är så otroligt glad över att jag har er! Har även som man alltid verkar göra lite då och då glidit ifrån vissa personer och tappat kontakten med en del, men har lärt mig att det är sånt som händer och att det inte finns så mycket att göra åt det. Är det meningen att personen ska finnas i ditt liv hittar ni tillbaka till varandra! Så 2011 har verkligen varit ett händelserikt år, väldigt mycket drama och liknande också och det är något jag hoppas slippa framöver.

Lite blandade bilder från året:













































Men ändå så hade jag nog mycket högre förväntningar på det här året.. Trodde att jag skulle göra så mycket mer och det är mycket jag faktiskt ångrar att jag inte har gjort. Jag hatar att ångra saker, jag brukar ju alltid säga "no regrets" och att man ska blicka framåt istället för bakåt. Men jag ångrar inte saker jag har gjort, utan saker jag faktiskt inte har gjort. Det är som man brukar säga "you will be more disappointed by what you didn't do than by what you did". Och lite så känner jag just nu när jag tänker tillbaka på mitt 2011, jag har så många mål och drömmar som jag vill uppnå och uppfylla och som sagt massa saker jag hade velat gjort i år som jag inte gjorde. Men jag har väl egentligen bara mig själv och skylla varför jag inte har gjort dom här sakerna som jag egentligen vill göra. Men det känns som att det är något som håller mig tillbaka och typ stoppar mig från att verkligen följa mina drömmar och så, och jag vet nog vad vissa av dom anledningarna är egentligen, tex skolan och även andra saker som jag inte orkar ta upp i bloggen just nu.

Men nu ska jag sluta blicka bakåt och se fram emot 2012 istället, som jag faktiskt tror och hoppas att det kommer bli mitt bästa år hittills! Jag tar studenten och slutar skolan vilket innebär frihet för mig. Jag kan äntligen göra vad jag vill, jag vill jobba och tjäna pengar, resa och uppleva. Jag har en del mål jag vill uppfylla det här året, jag vill tex resa ännu mer och se massa nya platser! Att åka till USA är något jag verkligen vill, för mig är det typ "drömmarnas land" och jag vill så gärna åka till Los Angeles, eller ja egentligen vill jag flytta dit men en bra idé kanske vore att besöka landet och staden innan jag verkligen bestämmer mig för att flytta dit.. Men en dröm jag har är iallafall att flytta dit och plugga i något år. Så vi får se om det blir det här året eller någon annan gång i framtiden. Har även massa "nyårslöften" i år, tex att börja träna seriöst redan nu i januari och att verkligen satsa på skolan det sista halvåret som är kvar.

Kanske blev ett osammanhängande och rörigt inlägg men jag skrev bara exakt vad jag fick upp i huvudet haha. Ett inlägg om min nyårsafton och mitt nyårsfirande kommer senare eller imorgon!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0