Svaren på frågestunden

Jag är ny läsare här, har kikat in flera dagar nu utan uppdatering.. Du verkar vara en jätte söt tjej som jag vill följa (på bloggen) så snälla uppdatera! :D

Vill gärna veta mer om vad du gör om dagarna, jobbar/pluggar? Shopping? Outfit? Mål med livet?


- Tack så mycket Julia, ska försöka bli bättre med uppdateringen jag lovar! Jag går i skolan, sista året på gymnasiet. Läser samhällsprogrammet på Kungsgårdsgymnasiet med inriktiningen samhäll. På fritiden annars jobbar jag ibland på helgerna på Cromwell House som är en restaurang, pub och nattklubb, jag jobbar då det är nattklubb, jättekul! :) Annars umgås jag med min pojkvän och mina vänner och hittar på olika saker. Ja vad ska jag säga om shopping och outfits haha, älskar att shoppa och gör det så ofta jag kan haha, när det gäller outfits gillar jag enkelt, kvinnligt och klassiskt men ändå trendigt eller vad man ska säga. Zara är iallafall favoritaffären! Mål med livet, hm.. Ingen aning. Få ett bra jobb, resa massor, få en bra man, familj osv.. Ae jag vet inte än haha!

Ska du och merdin flytta ihop? kommer han att vara pappan till dina barn?

-
Oj haha, det har jag ingen aning om. Har nog inte riktigt tänkt på det eftersom jag och Merdin fortfarande är så unga. Jag älskar honom och vi tar allt som det kommer. Man kan ju aldrig veta vad som händer i framtiden heller.

Favorit färg ? Vad tycker du om ortohet i förhållanden osv ? Tycker du mer om svenska eller utländska killar ? Snyggaste tjejen du känner i staden du bor ? Snyggaste Hollywood stjärnan ?

- Har ingen direkt favoritfärg faktiskt.. Men på kläder just nu är det brun. Otrohet är typ det värsta jag vet, tycker att det är jättefel. Jag tycker oftast att utländska killar ser bättre ut, gillar mörka killar som Merdin. Oj, det finns många snygga tjejer i Norrköping men kan inte komma på någon speciell som är snyggast. Alla mina tjejkompisar är väldigt snygga iallafall! Snyggaste Hollywood stjärnan måste nog vara Megan Fox tror jag.

Vad vill du plugga vidare?

- Ingen aning, men funderar på socionom.

Är du halvsvensk?

- Ja det är jag! Och 25% thai och 25% amerikan.

Vad gillar du för pojknamn och flicknamn ? Exempel

- Tycker att Melvin är ett jättegulligt pojknamn, annars vet jag ärligt talat inte, finns många fina namn. Gillar Angelina också haha, så snyggt, men inte på mitt eget barn kanske, vill typ heta det själv haha..

När vill du skaffa barn? och hur många?

- Typ mellan 25-30 tror jag, när jag verkligen känner mig mogen. Vill verkligen inte ha barn för tidigt alltså. Men jag älskar barn!

Vad vill du jobba med i framtiden ?

- Gud vad svåra frågor jag får, jag har faktiskt ingen aning. Har ju en del drömmar men jag vet inte.. Vore kul att jobba med något som jag verkligen gillar, tex mode/skönhet, gillar att skriva mycket och så också, kanske något med journalist eller aa socionom verkar också kul men fan jag vet inte! Skulle va kul att jobba som reseledare eller liknande nu när man är ung också, jag vill resa massor!

vilka länder har du besökt? favoritplagg?

- Jag har varit i Thailand typ 6 eller 7 gånger, Spanien 3 gånger, Grekland 2 gånger, Frankrike, Kroatien, Montenegro, Danmark, Finland.. Tror det var allt. Favoritplagg, vad svårt.. Just nu är det nog mina svarta byxor från Zara som är i lite skinnliknande material med gulddetaljer. Eller min nya bruna jacka från Zara, älskar den!

1. hur gammal e du?
2. var bor du?
3. gillar du hästar?
4. vad gör du helst en fredag kväll? festa/myskväll?
5. har du något bra träningstips som man förbränner fettet på magen men att det inte drar fett från brösten?
6. jag är väldigt blyg, vågar knappt snacka med främlingar! har du något tips hur jag ska kunna komma över min blyghet?
7. favoritmat?
8. tycker att du har jätte fint hår! vad använder du för shampo och balsam? använder du hårinpackning?
9. har du någon piercing?
10. har du någon tatuering? var isåfall?!
11. har du barn?
12. har du pojkvän?
13. hur många läsare har du per dag?

jag är en ny läser och jag kan inte få nog av din blogg, den är jätte bra läser den flera gånger om dan! <3


- Tack så mycket, kul att du gillar min blogg!

 1. Jag är 18 år!
 2. Jag bor lite utanför Norrköping.
 3. Ja det gör jag väl, fast ändå inget jag bryr mig om längre direkt. Red ganska mycket när jag var mindre började typ när jag var 4 men sen blev jag allergisk mot hästar och det blev som värst när jag var typ 11-12 så då slutade jag.
4. Väldigt olika, gillar både och. Så fredag myskväll och lördag festa skulle jag säga är perfekt! Beror ju på vilket humör man är på också.
5. Oj, jag skulle behöva ett sånt tips själv haha! Så nej jag har ingen aning, sök på magövningar på Google så finns det säkert massor.
6. Jag är så dålig på sånt här.. Har själv aldrig varit speciellt blyg så jag vet inte vad jag ska säga, tycker inte man ska skämmas för sig själv, du har antagligen inget o skämmas för, visa din personlighet istället som säkert är jättebra och var dig själv! Men gå in på den här länken för bra tips och råd: http://www.umo.se/Jag/Blyghet/.
7. Jag är en sån som typ ÄLSKAR all sorts mat, äter nästan allt. Men en typisk "Caroline-måltid" är typ grillspett, klyftpotats, tzatsiki och "greksallad", älskar fetaost! Gillar kött väldigt mycket också.
8. Tack så mycket! Just nu använder jag shampoo & balsam av märket Aussie som är riktigt bra, använder den för färgat hår, det är litelite dyrare än "vanligt" shampoo och balsam men den luktar helt sjukt gott, persika! Använder nästan aldrig hårinpackning, är dåligt på det.. Så här ser dom ut iallafall:



9. Nej jag har ingen piercing för tillfället, eller jo i öronen då, två i det ena och tre i det andra (tror jag?) men ingen annanstans. Har haft både i näsan och överläppen förut. Om jag någonsin skulle pierca mig igen, vilket jag inte tror att jag kommer göra skulle det vara i tungan eller naveln iallafall.
10. Nej jag har tyärr ingen tatuering, vill ha och är sugen på att göra en ganska snart, vet bara inte vad än. Vill ha en i nacken, en på handleden och en nere på vristen/foten.
11. Nej jag har inte barn haha!
12. Ja jag har pojkvän.
13. Jag har ca 300 läsare per dag.

E du nöjd med ditt utseende och längd ?
 
- Ja det är jag väl, självklart finns det saker jag skulle vilja ändra på och förbättra när det gäller mitt utseende men nöjd är jag. Min längd funkar, några cm till skulle väl inte skada men jag gillar att vara kort, tycker att det är snyggt med korta tjejer, gillar att jag kan ha hur höga klackar som helst utan att bli längre än killar osv. Självklart kan det vara snyggt att vara lång också men jag föredrar att vara kort!

Jag har jätte dåligt självförtroende och jag vågar inte snacka med killar! det är ganska jobbigt imed att mina kompisar kan snacka med vem som helst typ men jag vågar inte, blir helt stel och kommer inte på något att säga :/ kan du hjälpa mig? har du några tips osv. som jag kan tränar på? och komma över min rädsla att snacka med killar?
skulle vara jätte snällt om du vill hjälpa mig med det!
och sen en till fråga, kan du visa hur du sminkar dig? tycker att du är jätte vacker! och vilken sort sminkning tycker du är snyggast om man har brunt hår och har blåa ögon till en 15 åring? mörk eller ljus sminkning? ♥

- Oj jag är så dåligt på sånt, vill så gärna hjälpa dig men eftersom jag aldrig haft problem med sånt vet jag inte om jag har några tips direkt men försök att bara va dig själv och att inte skämmas för den du är. Du har inget att förlora och jag tror verkligen inte att du har något i skämmas för! Så var bara dig själv, var social, prata på bara om saker du tycker om att prata om. Kan tänka mig att det finns mycket hjälp att hitta på internet om det här också, så sök på Google och lycka till! :)

Tack så mycket vad söt du är, jag sminkar mig inte på något speciellt sätt faktiskt.. Använder oftast bara solpuder, rouge, mascara och eyeliner. Men nu på vintern använder jag foundation ibland också. Så en vardags sminkning för mig just nu är foundation från Loreal, rouge från Make up store, mascara från Loreal (Telescopic, den är bäst) och eyeliner från lite olika märken, tycker faktiskt att H&M's funkar bra, annars har Loreal och Isadora bra. Till fest tycker jag om att använda ögonskugga, jag är inte särskilt bra på det men brukar sminka mig med ögonskuggor i olika bruna nyanser då. Gillar bronziga färger och så.

Om du har brunt hår och blåa ögon tycker jag absolut att om du vill vara lite finare någon gång ska köra på en lätt sotning som framhäver dina fina blåa ögon. Det är så snyggt att sota sina ögon i mörka färger om man har blåa ögon, helst svarta och gråa nyanser! Men det är inte något du ska köra på till vardags om du bara är 15 år tycker jag inte, men absolut om du vill vara lite finare någon gång.

1.Vad är din favoritbutik ?
2.Hur länge har du och Merdin varit tsm? rätt länge va?
3.vilken linje går du?
4. Vad tycker du om mobbing?

- 1. Zara och H&M.
2. Vi har varit tillsammans i ca 5 år.
3. Jag går samhäll.
4. Hatar mobbning, sjukt hemskt är det, hatar mobbare! Osäkra patetiska jävlar.

hur lång e du exakt? alltså säg inte någon cm mer eller mindra utan exakt med milimeter och allt. Som typ 168,5. Ja du fattar

- Jag är typ 163 cm tror jag, vet tyvärr inte exakt.

jävlitgt fin hårfärg, vad heter den?

-
Vet tyvärr inte vad min hårfärg heter, typ ljusbrun med blonda slingor eller mörkblond med ljusa slingor är det väl kanske. Jag vet inte inte riktigt, men den är lite honung/guldig eller något tror jag haha..


Kommentarer
Postat av: Anonym

va du inte 160 cm nyss?

2011-11-06 @ 10:45:12
Postat av: Caroline

Sv: Jag har trott jättelänge att jag var 160 cm men när jag gjorde nytt pass för några månader sen mätte jag mig i polishuset och var 163 så jag hade växt utan att jag visste om det, tror nog att jag vet bäst själv hur lång jag är! :)

2011-11-06 @ 19:42:05
URL: http://carolinestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0