Konstiga drömmar

Jag har kommit på att jag ofta drömmer konstiga drömmar om liknande saker. Jag drömmer väldigt ofta om att jag åker hiss eller att jag tappar tänder. Inte så intressant för er att läsa om kanske men jag undrar om drömmarna typ betyder något? Om man drömmer samma sak ofta måste det ju vara något..

När jag åker hiss åker jag med människor jag inte känner. Hissen går jättesnabbt och jag typ flyger runt i hissen, det finns ingen gravitationskraft eller vad det heter som gör att jag kan stå på marken. Hissen snurrar också runt så ibland är jag upp och ner. Det låter inte läskigt men det är det när jag drömmer haha! Sen är det ALLTID så att den våningen jag har tryckt på och vill gå av på kan jag aldrig gå av på. Antingen hinner jag inte fram till dörren när hissen har stannat och kan kliva ut och så stängs dörren framför mig och fortsätter åka eller så stannar inte hissen på den våning jag vill gå av på. Jag är alltid jätterädd för att vara kvar sist i hissen också,  jag vill inte att dom andra människorna ska gå av före mig. Hissen ser ut som en sån här typ lagerhiss om ni vet vad jag menar? Som man typ kör varor i med betonggolv och hela hissen är helt grå med gula streck som visar att man inte får gå för nära dörren ni vet? Ingen vanlig hiss. Det här drömmer jag minst typ en gång i veckan, inatt gjorde jag det! Det här hittade jag på Internet om drömmar om att åka hiss:

"Drömmar om att åka hiss innebär att du har upp-och nedgångar i livet. Humörsvängningar eller förflyttning av uppmärksamhet - som när vi går från att vara inblandade i fysisk förnimmelse och övergång till tänkande, ökning eller minskning av status eller arbetssituation, våra känslomässiga toppar och dalar - hissen går ut genom taket kan visa tendens till att vara manisk. Att åka neråt kan betyda möte av influenser från det omedvetna, bli "upphöjda" eller känna oss "nere".  Hiss-drömmar innehåller ibland starka känslor av ökad sexuell njutning. Så hissen kan skildra att stiger eller faller med sådana känslor.



Jag drömmer också ofta att jag tappar tänder. Då handlar det alltid om att jag tappar väldigt synliga tänder, typ framtänderna och är helt förtvivlad för att jag känner mig så ful och det känns jätteäckligt. Det här drömmer jag också jätteofta! Det här hittade jag på Internet om drömmar om att tappa tänder:

"Man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung, vid tiden för första riktiga förhållandet, första flytten, jobbyte, barn, graviditet osv. Alla lite större förälndringar i ens liv... Inte så många äldre drömmer detta, utan det kommer sig för mest mellan 18-30 års åldern..."

"Man står inför stora förändringar i livet. Alltså egentligen en ganska positiv dröm även om förändring ofta är omvälvande och kan kännas skrämmande först."



Det låter ju ganska rimligt? Men jag vet inte om jag tror på sånt.. Ae jag har så konstiga drömmar haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0