Svar frågestund

Jag svarar på dom frågor jag fått hittills nu, om ni har någon mer fråga är de bara o fortsätta kommentera i frågestund-inlägget!

1. Vad kommer du satsa på i vår modemässigt/skönhetsmässigt? hur har du tänkt ha ditt hår i vår/sommar? kan du ge tips på vart man kan hitta snygga läppstift, du brukar alltid ha så fint på läpparna.

- I vår kommer jag satsa på ljusa färger, söta toppar med romantisk känsla, tänk volanger, spets, virkat, tunna tyger, transparent. Ljusa jeans och jeansshorts. Blanda söta plagg med tuffare plagg osv. Jag har ganska klassisk och enkel stil. Sen har blivit helt kär i alla nyanser av beige och allt jag köper är typ i den färgen haha! Mina senaste inköp är en beige plånbok, en beige shortdress och ett par beiga byxor haha..

Skönhetsmässigt kommer jag satsa på färgglada läppstift i vår, har blivit helt besatt av läppstift! Har köpt ett ljust korallrosa, det ska även bli ett chockrosa och ett orange! Ett snyggt läppstift kan piffa upp en hel outfit typ. Make up store har fina och bra läppstift, men dom är ganska dyra tycker jag, så billiga läppstift har Lumene och Viva la diva som också funkar bra. Mitt från Lumene jag har som vardagsläppstift och använder nästan varje dag heter Lumene Natural Code och är i färgen 4 "Satin coral":




Håret ska jag faktiskt klippa på måndag och det ska bli ljusare så småningom. Ljusbrunt med blonda slingor ska det bli nån gång under april!

2. Kan inte du satsa på din blogg? fixa någon skit snygg design och header. bli mer ''seriös'' med bloggandet. du skulle kunna gå riktigt sjukt långt!!

- Bloggandet för mig är bara en kul grej. Inget seriöst alls. Jag skriver om vad jag vill när jag vill. Och så kommer jag nog fortsätta vilja ha det. Självklart vore det kul o ha en stor blogg o tjäna pengar på det men jag känner att jag är för lat och inte riktigt har tid till det tyvärr. Men en ny design ska fixas snart! Och tack förresten, kul att du tycker så!

3. Du är en bra förebild till oss tjejer ! men lägg upp mer bilder på dig och så ? :)

- Tack! Ja det kan jag väl göra :)

4. Vilket är ditt favoritplagg?

- Hm, va svårt.. Har så många plagg i min garderob jag tycker om. Alla mina fina blusar och skjortor till exempel. Sen har jag även många klänningar jag är helt kär i. Men ett plagg som jag använder väldigt ofta och som funkar till ALLT, som verkligen är ett måste i allas garderob tycker jag är ett par snygga svarta jeans. Mina jag har är kolsvarta, tighta stuprörsjeans från Carlings. Dr Denim tror jag märket heter och dom kostar 399 kr. Sjukt bekväma och jättestretchiga, dom passar till allt som sagt. Så här ser dom ut:




5. Vad har du för midjemått och höftmått ? Kan du mäta :D

-
Oj, det har jag ingen aning om, ska man veta det eller? Jag orkar inte mäta heller, varför vill man veta det haha? Hm..

6. Vad är ditt stjärntecken? Tycker du att det stämmer in på dig som person?

- Jag är vattuman. Jag är inte sån som tror på horoskop och astronomi och det så jag har ingen koll på vad som är typiska egenskaper för en vattuman eller liknande. Så jag vet ärligt talat inte om det stämmer in på mig, bryr mig inte så mycket om sånt..

7. Vad dricker du när du festar? Vad tycker du att man ska ha på sig när man festar och tex går ut på krogen/klubben? Hur tycker du att man ska sminka sig när man festar? Tips på fest outfit/fest smink/fest hår alltså!

- Brukar inte dricka så mycket, men jag gillar cider och alla typer av alkoläsk, så gott! Men om jag verkligen är på festhumör gillar jag att shotta och när jag förfestar brukar jag dricka vodka blandat med något. När jag går ut blir det oftast en cider, en shot, en drink ja lite blandat. Bacardi breezer, Smirnhoff ice och Xider är favoriterna iallafall! En drink jag verkligen gillar är Mojito, drack en sån senast igår faktiskt!

Man ska ha på sig vad man känner sig bekväm och snygg i. För mig blir det oftast en snygg festlig top, ett par jeans och höga klackar, det känner jag mig bekvämast i, men samtidigt snygg. Ibland klänning, kjol, byxdress eller shortsdress. Beror på vad man känner för och vad man känner sig bekväm i, det är det viktigaste! För mig blir det iallafall ALLTID höga klackar, det kan göra en vardaglig outfit till jättefestlig.

Jag brukar sminka mig typ som vanligt, kanske fixar lite extra med ögonskugga och kanske något rött läppstift ibland eller nåt. Om inte jag hade varit så dålig på de här med smink och speciellt på o lägga ögonskugga snyggt hade jag nog gjort det oftare, tycker att en snygg ögonsminkning kan göra så mycket! Så lägg extra fokus på antingen ögon eller läppar när du går ut skulle jag säga, kan va kul och fixa sig lite extra och lite mer än vad man gör till vardags.

Hår är jag också dålig på, för mig blir det oftast bara platt utsläppt och sen tuppera det lite, ibland orkar jag locka det lite. Om man är duktig på o fixa hår, kör på bara! Allt handlar om vad man själv känner sig bekväm och snygg i.

8. Vad använder du för skor just nu till vardags? Tycker det är svårt med skor på våren förutom converse.

-
Jag använder tre par olika skor just nu till vardags som jag varierar mellan. Svarta kängor från Kalle P sko, beiga kängor från Skopunkten och vita höga Converse. Har visat skorna i bloggen så behöver inte göra det igen, men kan tipsa om de tunna beiga kängorna jag har från Skopunkten, det säljs likadana på både Din sko och Lindex också, dom är sjukt snygga och funkar till det mesta!

9. Har du några tips på vad man kan ha på sig till sin bal? Ska du ha lång eller kort klänning? vilken mascara använder du?

-
Oj, eftersom jag inte tar studenten i år är jag inte så insatt i de där. Men jag skulle ha en fin lång klänning, det är i princip enda gången jag faktiskt skulle kunna tänka mig att ha på mig en lång klänning (och förutom mitt bröllop då), så jag skulle nog köra på en i någon ljus färg, tex beige/aprikos något liknande, med fint fall och kanske öppen rygg eller något speciellt upptill. Skulle heller inte vilja ha en i typiskt "balklänningstyg" ni vet typ siden utan jag skulle vilja ha tunt tyg, lite transparent, kanske med flera lager, vet inte sånt tyg heter haha men ni kanske förstår? Tunnare finare tyg iallafall. Skulle vilja ha lite grekisk gudinna style på hela baloutfiten faktiskt. Jag ska ju troligtvis följa med Merdin på hans bal så jag får nog tänka lite mer på det här faktiskt..

Jag använder Loreal's Telescopic, min absoluta favorit, slår ALLA jag testat! Spelar ingen roll vilken färg ni tar, men jag gillar den svarta eller den silvriga bäst. Så den kan jag verkligen rekommendera. En annan jag tycker om är Loreal's Volume Million Lashes, den guldiga, den kommer på andra plats :) Har testat otroligt många så jag kan verkligen tipsa om dom!

10. Din lilla syster är så himla söt! Kan inte du lägga ut lite mer bilder på henne? Hur många år är hon och vad gör hon på fritiden ? Tycker du borde skriva mycket mer om henne och vad har du frö färg på tandborsten ? :)

- Hej Martina, förstod direkt att de va du som hade kommenterat! Du har inget liv och gillar bara att vara i stallet och rida på fritiden och du är för ful för att ens få vara med i min blogg, så därför blir det aldrig några bilder på dig! Du är inte heller värd att skrivas om i min blogg. Min tandborste just nu är blå. Haha nejdå, om du så gärna vill vara med mer i min blogg att du låtsats heta Cornelia och kommenterar kan du väl få vara det ;) Puss på dig syrran! 

11. Vilken plastikoperation är det du ska göra?

- Det var bara ett aprilskämt, kul att jag lyckades lura några iallafall haha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Angående höfterna och midjan , det är intressant att veta så kan du mäta någon gång och skriva :D

2011-04-03 @ 20:56:00
Postat av: Anonym

tycker du du är lik nåon viss person? utseendemässigt alltså =) skulle vara kul at veta eller se nån bild . :) kram

2011-04-04 @ 19:15:53
Postat av: Anonym

förut läste jag din blogg vaaarje dag. då hade du uppdaterat och allting. blev så pepp och glad av den! SNÄLLA, börja uppdatera oftare med kläder och smink o så. tycker verkligen om din blogg!!!!!!

2011-04-05 @ 16:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0