ZUMBA

Gud vad glad jag blir när jag loggar in här och ser alla fina kommentarer jag fått! Tack ♥

Idag har jag varit i skolan, ganska jobbig dag tyckte jag faktiskt, gick sjukt långsamt.. När jag slutat mötte jag Merdin i stan, vi gick och åt, för mig blev de kycklingkebab i baguette, har aldrig ätit det innan och fyfan vad gott de va! Sen gick vi runt lite och nu har jag precis kommit hem. Får se vad som händer ikväll, eftersom jag är ledig imorgon kanske jag hittar på något :)

Just det, igår var jag på ett zumba pass i nordic club med Sandra och Cissi, fyfan vad kul det var! Så skönt att börja träna faktiskt, har inte gjort det tidigare men nu när jag gått upp rätt mycket i vikt ville jag ta tag i det tidigt.. Vill inte direkt gå ner utan träna upp min kondition och göra kroppen fastare bara. Zumba är iallafall något jag kan rekommendera, de är en sorts dans, lite salsa inspirerat, lite latinamerikansk dans typ mycket shakande och sånt också. Svårt att förklara men kul var det iallafall, man fick verkligen släppa loss! Plus att de var riktigt jobbigt också. Sen var det bra musik, mycket pitbull och sånt som är bra o dansa till!

Förresten, jag hittade det här på youtube och EXAKT den här dansen dom gör i början med dom stegen gjorde vi igår, så det är den här typen av dans, kolla i mitten av videon också:



Men jag ser det mer som träning än dans egentligen, det är inte någon dans jag skulle vilja lära mig utan man tränar verkligen hela kroppen och det är faktiskt ansträngande så det är därför jag gillade det! Det är ju inte världens snyggaste danssteg och dansstil direkt.. Men jag rekommenderar iallafall Zumba till er som vill träna på ett roligt sätt, finns nog på dom flesta gymmen i stan, iallafall Nordic Club och Wordclass haha. Men vi hörs sen, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0