- 18/1

Hejhej bloggisen! Har inte skrivit på ett tag men inget kul har hänt och jag har inga bilder heller eftersom min kamera är på lagning så har inte direkt haft något att blogga om. Idag var jag iallafall i skolan, hade bara 2 och en halv lektion haha med massa långa raster, så dagen kändes lite onödig. Menmen!

Och idag hände en HEMSK sak. Min nya mobil gick sönder. Så nu har jag ingen mobil IGEN. Har kanske haft 5 olika mobiler på bara några månader.. haha. Jag är nog världens klantigaste person, helt seriöst alltså!

Imorgon är de tisdag vilket innebär att jag börjar 10.. skönt. Idag ska jag plugga lite för jag har matteprov imorgon sen längtar jag redan till att sova, blir alltid så trött efter skolan.. Så det blir nog att lägga sig ganska tidigt ikväll.

Tänkte svara på en fråga jag fick..

Anonym om - Bilder:
vad är det för eyeliner du har? :) och hur gjorde du det så bra? skulle du kunna visa en bild på dina ögon så man kan se ditt smink med eyelinern :)
- Just på dom bilderna du kommenterade hade jag på mig en eyeliner från MAC. Bästa sminkmärket som finns när det gäller rouge, solpuder, puder och sånt. Men om jag verkligen ska rekommendera någon eyeliner (haha jag älskar eyeliners), så måste jag tipsa dig om Loreal's eyeliner i en guldig, smal och lång tub eller vad man nu säger, den är helt sjukt bra! Jättelätt att handskas med, tunn pensel och man kan lätt få ett rakt fint streck för den är så stadig liksom. Det är den bästa eyelinern jag testat! Så det är nog tack vare den som jag brukar kunna få det fint, men jag har slut på den nu så jag använde en annan från MAC den kvällen. En bild på mina ögon kan jag ta när jag får tillbaka min kamera. Kan även visa hur jag sminkar mig då, steg för steg.

Hittade en bild på min favoriteyeliner som jag nämde här uppe, den heter tydligen "Loreal Lineur Intense Felt Tip Eyeliner":




Och här är den från MAC jag hade på bilderna du kommenterade:




Den från MAC har lite tjockare pensel och det tycker inte jag om, det blir svårare att få ett tunt fint rak streck med en sån. Om ni tittar på eyelinern från Loreal ser ni att penseln där är mycket tunnare! Men det är ju upp till var och en. Hoppas du är nöjd med svaret "anonym", skriv gärna namn nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0