Onsdag/Dag 5 - Vad är kärlek?

Idag har jag varit i skolan, sen stan med Merdin för o köpa lite julklappar, sen kom jag hem o tog ett varmt bad (sjukt äckligt jävla kallt ute, -20, jag dör) och nu har jag precis kollat klart på Paradise Hotel. Ska börja plugga lite snart. Skulle egentligen träffat tjejerna ikväll men nackdelen me o bo här är att man inte alltid kan ta sig in till stan så lätt.. Nu på vintern HATAR jag att bo här om jag ska vara ärlig, men det är som det är..

Och listan då..

Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek?
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Mitt största intresse.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Mitt utseende.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – Mina tankar.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Mitt beroende

Dag 5 - Vad är kärlek?:

Jag vet inte riktigt om jag kan beskriva kärlek med ord, det är nästan omöjligt.  Men kärlek kan vara många olika saker. Man kan känna kärlek för sin bästa kompis, för sin familj, för sin hund, för sin pojkvän osv. Fast när jag tänker på ordet kärlek tänker jag på kärleken mellan man och kvinna. Alltså sådan kärlek som man känner när man är kär eller förälskad i någon, DET är kärlek för mig. Det går inte att beskrivas med ord, man måste uppleva det! Men känslan och upplevelsen är ju olika från person till person. Självklart älskar jag min familj och mina vänner otroligt mycket också, men det är en annan slags kärlek. Det finns många olika typer av kärlek och det är verkligen olika från person till person hur man väljer att tolka det iallafall! Kärlek är iallafall en av dom viktigaste sakerna i livet enligt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0