Dag 9 - Min tro

Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Mitt utseende.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – Mina tankar.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Mitt beroende

 Jag är inte religiös och tror inte att det finns någon gud. Jag är alltså ateist! Om jag ska vara ärlig tycker jag att religioner bidrar till mycket dåligt här i världen, tex konflikter, krig osv. Jag tycker att religion kommer i vägen för många saker, det kommer emellan människor och skapar konflikter och annat tråkigt. Dock accepterar jag alla som är troende och religiösa för jag kan förstå att det kan vara skönt att ha något att tro på och att det kan vara en tröst att tro på något när man har det svårt. Och religion bidrar nog även till många bra saker, som gemenskap och trygghet. Men anledningen till att jag inte är religiös och troende är nog inte bara för att jag är inte är uppfostrad till att vara det (som så många andra svenskar), utan även för att jag helt enkelt inte är en sådan person som tror på "övernaturliga" saker. Jag kan inte tro på något jag inte kan se, som det inte finns bevis på att det verkligen existerar. Jag tror inte heller på spöken, utomjordningar eller sånt. Vet ni vad jag tror på? Mig själv, kärlek, vänskap och familj!

Det finns många bra citat och ordspråk som passar in på sånt jag tror på och tycker är viktigt tex dessa:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0