- Läsarfråga


Anonym
om - Needs:
kan inte du berätta om dina rebelliska tonår när du inte var lika intresserad av skolan och så ?
- Jag hade faktiskt en period (som nästan alla andra) då jag sket totalt i skolan, skolkade väldigt ofta och inte brydde mig om någonting. Det var då jag började röka och göra massa andra dumma saker som jag slutat med nu. Det här var nog mest i sjuan eller åttan, minns inte riktigt. Men det var dock en väldigt kort period, sedan efter många samtal med mina föräldrar, och med min otroligt bra mentor Anders som hela tiden pratade med mig om det, ringde mina föräldrar så fort något var fel och han hjälpte mig verkligen för att hitta motivationen igen, så jag lyckades komma bort från det väldigt snabbt. Det var nog mycket tack vare Anders att det inte höll på längre än vad det gjorde. Det låter nog allvarligare än vad det egentligen var när jag skriver om det, för det var en väldigt kort period då jag tappade motivationen i skolan och kanske började umgås lite med fel folk. Men jag insåg väldigt snabbt att jag gjorde fel och så, jag är ju en smart tjej! ;) Sen när jag började nian gick allt jättebra för mig, jag gjorde mitt bästa i skolan och slutade med jättebra betyg. Nu även på gymnasiet tar jag skolan på sjukt stort allvar, jag vet själv hur viktigt det är och jag är glad att jag verkligen bryr så mycket om skolan som jag gör! Det är viktigt med skolan, kom ihåg det. Även om man ibland känner att man verkligen inte orkar och att det är jobbigt, att man är skoltrött och så, tro mig allt det lönar sig sen i framtiden! Haha töntig jag låter, men så är det :)


Kommentarer
Postat av: sara

hej carro , jag undrar hur du gör så att ditt hår inte ska bli slitet för ja antar att du plattar nästan varje dag ? :)

2009-10-02 @ 16:05:06
Postat av: Anonym

du är en sjukt smart tjej det märks verkligen , det som gör din blogg så äkta är att du alltid är sann mot dig själv, alla andra småstadsbloggare gör sig till för mycke på bloggen dom försöker härma kissie dessie och alla andra fjortisbloggar.

2009-10-02 @ 20:28:39
Postat av: japaniikoo

Thaaaiikooo vart håller du hus.. har ju ingen thai i klassen nu :c upp med humöret nu och gööör mig sällskapis hihi..puuusshej

2009-10-02 @ 23:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0