- Läsarfråga

malin om - Video phone:
hejhej carro !
jag har bara en fråga som jag funderat på ett taf ,
förstår/pratar du thailänska ? :)
annars äre väl inte så lätt att prata med dina släcktingar ? hihih

- Nej jag kan inte prata thailändska, jag kan bara några få ord och meningar. Jag förstår mer än vad jag kan prata iaf, men det är inte mycket jag förstår heller. Är så arg på min mamma för att hon inte lärde mig när jag var mindre, nu är det ju nästan försent. Min mamma pratar ju flytande thailändska så det är verkligen synd att hon inte lärde mig.. det är så svårt att få in det rätta uttalet så här sent, thailändska är ju verkligen så olikt svenska ett språk kan bli. Och nej, det är inte så lätt för mig att prata med mina släktingar. Men en av mina mostrar kan svenska & även hennes man, (hon som ska komma hit snart &), för dom har bott här i Sverige i flera år för längesen, och med mina kusiner pratar jag engelska eller så blandar vi lite thailändska & svenska. Min moster & kusin som bodde här ganska nyligen gick en svenskakurs och lärde sig ganska mycket.


Kommentarer
Postat av: malin

jaha okej va synd :)

2009-11-25 @ 22:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0