- Balkan music

Som ni kanske vet brukar jag gå mycket på balkanfester & konserter. Många av er bloggläsare undrar varför, och den största andledningen till det är väl att min pojkvän är från Montenegro och min bästa vän från Kroatien, så det har blivit att jag har följt med dom. Sen gillar jag musiken jätte mycket också, och det är alltid massor av trevligt folk!

Jag har några låtar jag verkligen ÄLSKAR, och tänkte dela med mig av dom till er, för dom är verkligen bra, sjukt mycket bra partylåtar finns det! Även fast jag nästan inte fattar någonting kan det ju vara kul att lyssna på något annat än engelsk & amerikansk musik ibland, eller hur? :)

En låt jag hörde för första gången typ igår eller iförrgår som jag blivit helt totalt KÄR i, är den här, lyssnar på den hela tiden, man blir så glad!

Funky G - Kafana na balkanu





En gammal favorit som jag lyssnat på väldigt länge och aldrig tröttnar på. Och jag kan den faktiskt utantill haha!  Hennes konsert har jag varit på, den bästa jag varit på eftersom jag faktiskt kan några av hennes låtar! Aspirin är absoluta favoriten!

Seka Aleksic - Aspirin




Här är även 2 till låtar av henne som är bra:

Seka Aleksic - Boli stara ljubav



Seka Aleksic - Impulsi




Min favorit grupp från Balkan, DJOGANI. Sjukt bra partymusik här också! Hoppas dom kommer till Sverige snart. Har 2 favoritlåtar av dom.

Djogani & Mile Kitic - Nema vise cile-mile





Djogani - Ne veruj



Sen får jag inte glömma Dara Bubamara, hon gör också jättebra låtar! Tex dom här 2:

Dara Bubamara - Zidovi



Dara Bubamara - Mami Mami



.. & till sist två till bra låtar av Funky G.

Funky G - GAD



Funky G - Leti leti



Nu fick ni mycket bra musik!


Kommentarer
Postat av: hahah

hahaha shiet vilken inbillar snorunge

2009-12-06 @ 17:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0