- Veckan som gått

Förlåt för min sjukt dåliga uppdatering, men den här veckan har jag verkligen haft fullt upp, det har hänt så mycket roliga saker med skolan, och jag har försökt spendera så mycket tid med klassen som möjligt ..

Tänkte ta alla dagar i ordning med bilder och allt.

Måndag:
Tog bussen till Göteborg med alla nior + lärare, vi kom dit klockan 12 och Liseberg öppnar 1, så jag och Dajana gick till Mc'Donalds och åt. Sen gick vi in på Liseberg och åkte karuseller hela dagen lång, i 10 timmar. Karusell efter karusell efter karusell. Fyfan vad kul det var! Jag hade även bestämt mig för att åka sånt som jag aldrig annars vågar, jag är extremt fjantig när det gäller karuseller, men jag vågade faktiskt åka Balder och Kanonen den här gången, och dom var ju verkligen sjukt roliga! Gick även dedär spökhotellet Gasten, fyfan säger jag bara, det var bland det läskigaste jag varit med om haha. Sjukt äckligt, jag var verkligen livrädd och ville ut därifrån hela tiden, och ändå så gick jag in en gång till sen haha. Klockan 10 tog vi bussen tillbaks till Norrköping, nästan alla sov större delan av resan, och kl 2 var vi tillbaks vid skolan, där hämtade pappa upp mig och Dajana, så skjutsade vi hem Dajana och hämtade Merdin, så sov han hos mig :)

En ny karusell för i år, jätte rolig var den, Hanghai.



Det här var på nyheterna och det stog om det i tidningen också, Kanonen fastnade där uppe och massa folk satt fast där uppe i över en timma, läskigt ju. Här skulle några brandmän försöka få ner dom.



Här sitter jag och Dajana i Sagoslottet haha.



Jag och Dajana i Kristallsalongen.





Tisdag:
Ledig från skolan, sov typ hela dagen.

Onsdag:
Skola först, vi gjorde typ ingenting, såg lite film & så. Sen åkte alla hem och fixade sig, på kvällen var det nämligen avslutningsmiddag. Underbar kväll med världens underbaraste människor, sjukt roligt hade vi. God mat också :) Massa roliga uppträdanden som handlade om oss och lärarna och åren vi haft tillsammans. Vi kom dit klockan 6 och framåt 10 var det slut. Efter det åkte jag och Merdin hem till mig och sov.

Älsklingstjejorna och jag.
Från vänster: Lisa, jag, Linnéa och Ida.



Vi igen.



Jag och en kille från klassen, Robin.




Torsdag:
Den årliga fotbollsmatchen mot lärarna (alla nior ska göra det) vann vi, 4-2. Fast jag spelade inte. Sen var det bara städning av skåp och sånt, lämnade tillbaks skåpsnycklar och allt. Sen blev det att åka hem och fixa sig, sen hem till Dajana. Sen gick vi till skolan och hade avslutning, det var många bra och roliga uppträdanden. När vi skulle krama alla lärare och säga hejdå började jag gråta, alltså verkligen gråta, kommer sakna mina lärare så himla mycket. Världens bästa lärare, speciellt min mentor Anders och min svenska & engelska lärare Anita. Sen var det samling i klassrummet efter allt, då började typ alla tjejer gråta för då insåg vi att det verkligen var sista gången vi satt sådär tillsammans. Vissa av dom i klassen har jag gått tillsammans med i 10 år, sen 6års. Och jag har verkligen världens bästa klass, 9c. Älskar er alla, och jag är så glad över dom här 4 åren tillsammans med er (vissa har jag haft mer med). Det slutade med att ingen ville gå hem ifrån skolan och alla grät. Vi fick även våra betyg, jag är otroligt nöjd med mina betyg denna termin, dom är bättre än någonsin. Så här ser det ut:

Svenska: MVG
Engelska: MVG
Matte: G
Spanska: VG
Samhäll: MVG
Historia: MVG
Religon: MVG
Geografi: VG
Biologi: G
Kemi: G
Fysik: VG
Bild: VG
Slöjd: G
Hemkunskap: G
Idrott:G
Musik: G

Sammanlagt tror jag att det blir 240 poäng. Mest förvånad blev jag över mina VG:n i bild och fysik, dom hade jag faktiskt ingen aning om att jag skulle få. Dom andra betygen visste jag typ redan om.
Eftersom min pappa ger mig pengar för mina betyg är jag nu 7000 kr rikare. Sen fick jag även 1000 kr extra av min farmor&farfar som är här och hälsar på. Alltså har jag 8000 kr att shoppa för nu :) Sen får jag ju 1500 den 20:e också! Woho, äntligen behöver jag inte oroa mig för pengar.

Det har varit en otroligt rolig vecka, och jag kan inte fatta att jag har sommarlov nu. Visst känns det bra, men jag har väldigt blandade känslor. Är så lessen över att jag inte kommer gå på Victoriaskolan längre, sen är ju inte vädret en så bra start på sommarlovet heller. Menmen, jag uppdaterar senare. Puss!

Bilder från avslutningen kommer snart, dom finns på pappas digitalkamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0