- Make up

Igår blev det att va hemma hos Merdin med Dajana och några till.De var mysigt, sen sov jag där också. Idag har jag bara varit i stan en stund, allt är ju stängt men jag Merdin & Hadis drog och åt i Mc'Donalds. Sen blev jag upplockad av pappa på stan, dom hade varit och hämtat mormor som jag inte träffat på ett år, för hon har varit i Thailand och Frankrike. Så kul och träffa henne, hon hade med sig massa presenter till mig, bla en fejk Chanel väska, lite smycken & en jättegullig pyjamas. Kan visa en bild på väskan sen :)

Nu tänkte jag svara på en läsarfråga.

Cellina om - Outfit + egopics:
Ojj! va fin du är :),, men du ja undrar vad du använder för smink, kan du säga allt du har och vad du har för nr på bruna nyanserna det är mycket snyggt,, hoppas ja inte drar mycket från din tid, xoxo<3:)

- Det är faktiskt ganska många som undrar vad jag använder för smink & hur jag sminkar mig och så, så jag tar det en gång för alla nu.
Först lägger jag alltid foundation, just nu använder jag MaxFactor Colour Adapt, min favorit. Den är inte så vattnig och oljig utan väldigt matt och gör inte att man blir sådär fet som endel foundations gör, den fungerar faktiskt nästan lite som puder fast den är fortfarande väldigt täckande. Så den rekomenderar jag! Jag har nummer 80, den näst mörkaste som finns och den heter Bronzy. Fast den är faktiskt lite för ljus för mig, jag skulle behöva den allra mörkaste som heter Toffee. Så här ser den ut:



Sen lägger jag solpuder eller rouge. Jag använder ett solpuder från MAC som är så sjukt bra, men det köpte jag på flygplatsen i Thailand. MAC finns ju inte här i Norrköping, men i Sthlm finns det, och jag bara älskar MAC's smink! Har även ett persikofärgat läppstift och ett rouge av märker MAC. Hittade ingen bild på mitt solpuder, men här är lite olika puder & rouge från MAC:



Efter det brukar jag fylla i mina ögonbryn med en ögonbrynspenna, jag använder en som är från Thailand. Sen lägger jag nästan alltid eyeliner, tycker att det ramar in ögonen på ett så fint sätt och gör att man får mer intensiva ögon! Jag använder en som är från Loreal Paris, den heter Loreal Lineur Intense Felt Tip och det är faktiskt den enda eyelinern jag kan använda, den är väldigt lätt att använda och det är lätt att få smala fina steck med den, alla andra eyeliners är så svåra att få jämna & smala! Så här ser den ut:



Sen använder jag alltid Loreal's Telescopic mascara. Det är den enda mascaran jag kan använda, den gör fransarna så långa och separerade, den klumpar inte ihop fransarna. Det finns 4 olika Telescopics, en guldig, en silvrig, en svart & en ny konstig där själva hylsan är svart/röd. Alla 4 olika ska göra "olika saker" med fransarna, men jag tycker att det spelar ingen roll vilken av dom 3 första man tar, alla är precis lika bra.



Sen har jag nästan alltid något läppglans, jag har massa olika som jag använder. Men favoriten är ett persikofärgat från Maybelline som heter Shinylicious, såhär ser det ut:


Det var allt om mitt smink, svårare än så är det inte!
Hörs senare, PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0