- En till

Oj vad ni har mycket frågor, det kanske är dags att ha en frågestund snart, eller vad säger ni? Inte ikväll kanske, men det får nog bli en snart så mycket som ni frågar mig. Här är en till jag fick idag:

Postat av: evathediva
vad ska du studera till vad vill du bli nu när du är klar med grunskolan ?
- Jag ska ju gå på gymnasiet så klart först, och jag ska gå Samhäll. Jag valde samhäll just för att jag faktiskt inte vet vad jag vill göra i framtiden, samhäll är ju en sån linje som man nästan måste plugga vidare efter för att kunna bli något, för att få ett yrke liksom. Samhäll är ju typ som att fortsätta grundskolan i 3 år till, man läser ungefär samma ämnen, fast sen får man ju välja olika inriktningar och sånt. Men efter gymnasiet så har jag ingen aning om vad jag ska göra, tycker att det är lite långt fram att planera när jag liksom inte ens börjar gymnasiet. Men jag har haft tankarna inne på journalist, eftersom jag älskar att skriva. Kanske något inom mode, kändisvärlden, ja något roligt, nöjesjournalist liksom. Det vore kul! Men då måste man ju gå på journalisthögskolan och det finns bara i Sundsvall och Sthlm, och det är tydligen jättepopulärt att bli journalist just nu så man måste ha jätte bra betyg, alltså nästan mvg i alla ämnen vad jag hörde av en av mina lärare. Menmen, får vell se i framtiden! :)

Kommentarer
Postat av: evathediva

, men har du funderat på PR , public relations ? promota olika event ëller kanske vara en haloa som kenza presentera mtv eller vara programledare , du har ju den sociala biten och den yttre biten, men eftersom du gillar mode och att skriva varför inte bli en kolumnis typ som carrie bradshaw på sex and the city kanske jobba på en mode tidning som skribent ?

2009-06-20 @ 19:01:23
Postat av: Samie

Hej sötnöt! Jag bara kollar på bilderna på ditt rum hela tiden, herregud va snyggt det är. Skulle du orka fota hela eran lägenhet? :) det skulle vara jättekul,är så nyfiken :)



blogga mer,du är bääst!!!!

2009-06-21 @ 19:21:38
URL: http://samiesworls.blogg.se/
Postat av: angelica.

Väskor till salu i bloggen, spana in. dom är unika!

Kram

2009-06-21 @ 19:26:41
URL: http://raaaw.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fin blogg! :)

2009-06-21 @ 19:37:01
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Caroline

evathediva: allt dedär låter ju faktiskt skitkul, tack för dina tips, men det är nog fortfarande lite för tidigt för sånt än för mig, har ju inte ens börjat gymnasiet än.. men tack för tipsen! Puss

2009-06-21 @ 20:43:42
URL: http://carolinestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0