- Min åsikt om olika kända bloggar

Som ni kanske förstår när ni läser rubriken kommer jag berätta om min åsikt om några olika kändisbloggar!

Kenza:

Min profilbild

Jag har läst Kenzas blogg så länge jag kan minnas, hennes blogg var den första bloggen jag någonsin började läsa och följa. Jag tycker dock att Kenzas blogg var mycket bättre förr än nu, hon skrev mer om outfits, la upp mer bilder osv. Nuförtiden skriver hon ju bara om vad hon gör om dagarna, vilket kan bli lite tråkigt i längden, även om hon verkar leva ett roligt liv. Jag tror att jag fortsätter att läsa Kenzas blogg även fast jag tycker att den blivit sämre än förr för att hon fortfarande är så himla snygg, visst det låter ytligt, men så är det, jag läser nog för bilderna på henne, hennes shopping & hennes outfits. Så det är mest bilderna som lockar, det hon skriver är faktiskt väldigt tråkigt.

Kissie:



Sen första gången jag gick in på Kissies blogg har jag stört mig så sjukt mycket på henne. Jag minns första gången jag såg ett av hennes videoinlägg, jag trodde verkligen att det var ett skämt. Hennes gnälliga pipiga röst och stockholmsdialekten blir bara för mycket för mig. Hon skriver ju inte om något intressant i bloggen heller, hon provocerar bara sina läsare HELA TIDEN. Man vet aldrig när hon är seriös eller när hon bara försöker provocera för att få mer läsare. Jag rent ut sagt hatar Kissie och hennes blogg, och hon är ju inte snygg heller. Hela hennes utseendé är ju fejkat, hon har löshår, hon är inte ens blond, hon har förstorat läpparna, ska snart förstora brösten. Ja, gud vet vad hon mer har gjort. Jag går in på Kissies blogg då&då för att jag tycker att hon är så patetisk, det är nästan roligt att läsa vad hon skriver och kolla på hennes videoinlägg för att det är så skrattretande. Man vet ju inte om hon menar allvar när hon säger "jag är känd, alla älskar mig, det är inte lätt att vara jag" blabla. Väx upp och skaffa dig i ett liv!

Paulina "Paow":



Jag hittade Paulinas blogg genom Dessie's blogg, och först trodde jag också att även dom två var något slags skämt. Man kopplar ju ihop dom 2 på något sätt även fast dom inte ens är kompisar längre. Hur gamla är dom egentligen? Jag tror att Dessie är 94a och Paulina 93a, men jag är inte säker. Hursomhelst tycker jag faktiskt att Paows blogg är väldigt underhållande, det är roligt att läsa om hennes fjortisliv (när jag säger fjortis menar jag verkligen FJORTIS) och hennes videoinlägg är ju väldigt .. hm, roliga, att titta på. Men på senaste tiden tycker jag faktiskt att Paow har mognat till riktigt ordentligt, iallafall verkar det så i bloggen, och hon skriver mer moget och verkar bete sig mer moget. Utseendemässigt så är hon ju nästan lika fejkad som Kissie, okej inte riktigt, men enligt mig ser hennes alldeles för långa vitgråa löshår förjävligt ut (hon har axellångt egentligen) och bland det fulaste jag vet är när någon har löshår och man verkligen ser att det är löshår. Löshår kan vara snyggt, på Kissie tillexempel ser det okej ut, även på Dessie, men om jag vore Paow skulle jag inte våga gå ut med löshåret sådär, det ser så himla FEJK ut!Så jag tycker inte om Paulina som person (så som hon är i bloggen),  även om jag tycker att hon har mognat till nu på senaste tiden och verkar vara en rätt gullig tjej, men hennes blogg är helt klart underhållande!

Dessie:



Kanske den jag stör mig mest på av alla kända bloggare. 14, 15 år och lägger ut halvnakna bilder på sig själv, iallafall JÄVLIGT utmanande bilder. Det är ju förfan pinsamt. Sen verkar hon väldigt omogen, det märker man på det hon skriver om, i videoinläggen, på bilderna, ja ALLT. Hon är snäppet värre än Paulina. Sen kan hon knappt stava, det stör jag mig också på. Hon provocerar också sina läsare jävligt mycket, hon blev ju avstängd från blogg.se en gång på grund av det. Hon säger att hon hatar Kissie, men jag tycker faktiskt att det verkar som att Kissie är hennes absolut största förebild. Om man jämför deras bloggar märker man det. Dessie är en miniversion av Kissie, och kommer antagligen att bli ännu mer känd än Kissie. Hon vet hur man får läsare - gör folk upprörda, provocerar osv. Titta bara på bilden ovan, alla förstår ju att meningen med bilden är att man ska titta på hennes bröst som hon pushat så mycket det går. Hon har ju själv avslöjat i bloggen att hon har den minsta storleken som finns i BHstorlek (65a, 70a?) ja, vad det nu är, och på vissa bilder ser man klart och tydligt att hon inte har några bröst alls. Sen kallar hon också sig själv barbie och färgar håret vitt, enligt mig är hon sveriges största fjortis! Men såna som hon kommer en dag att växa upp och komma ihåg hur hon betedde sig, titta på gamla bilder och skratta åt hur pinsam & patetisk hon var! Förresten är inte hennes blogg särskilt bra heller, visst kan det vara underhållande att läsa ibland för att hon är så jävla patetisk och skrattretande, men jag läser hellre Paows blogg än hennes då Paow iallafall tar upp lite mer viktiga saker jämfört med Dessie.

Stina-lee:



Förr älskade jag Stinas blogg. Men nu på senaste tiden tycker jag att hennes blogg har blivit tråkigare och tråkigare. Hon lever ju inte något roligt liv precis. Jag tror att hon börjar bli lite för gammal (inte i åldern utan i huvudet, psykiskt liksom, menar jag, typ..) och borde fokusera mer på familjelivet nu när hon väntar barn, för jag tror att hennes kändisbloggliv närmar sig sitt slut faktiskt. Hon tappar ju läsare hela tiden har hon själv sagt, och hon har ju själv sagt att hon inte prioriterar bloggen lika högt längre, förut var den hennes liv, men nu bryr hon sig inte lika mycket, så hon kommer antagligen att sluta blogga när det är dags att föda. Det är iallafall vad jag tror. Annars tycker jag att Stina är en jättegullig och charmig tjej, men hon är faktiskt nästan lite för snäll och gullig för att kunna vara en känd bloggare idag. Jämför henne med Kissie och Dessie tillexempel, dom bloggar som det går bäst för idag och som ökar i antalet läsare hela tiden. Stinas blogg har helt enkelt blivit för snäll och för "oytlig", för det är ju faktiskt därför dom flesta läser bloggar idag. För att få tips om kläder, smink, ja allt som har med utseende att göra. Ytligheten tar över, så Stina är nog inte kvar i bloggtoppen länge till tyvärr.

Blondinbella:



Gud vad längesen det var jag ens klickade mig in på hennes blogg sist! Det måste varit ett halvår sen, minst. Det är ju faktiskt ett bevis på vad jag tycker om henne och hennes blogg. Visst hon lever ett intressant liv och är nog mest framgångsrik av alla dom bloggar jag skrivit om idag (hon tjänar iallafall mest pengar), men jag gillar inte Blondinbellas blogg, jag tycker helt enkelt bara att den är tråkig. Att hon är en tråkig person. Jag måste även säga att jag stör mig riktigt mycket på henne, jag orkade inte lyssna på henne i mer än en minut när hon var med och blev intervjuad i Let's Dance förrän jag var tvungen att byta kanal. Gud vilken irriterande röst hon har, hon låter alldeles stressad, hispig och panikslagen hela tiden! Sen tycker jag att hon inte förtjänar att vara så framgångsrik hon är, visst, hon har säkert kämpat hårt, men det finns många bloggar som är 294765 gånger bättre än hennes.

Så, vilken av dessa bloggar är eran favorit? Och vilken blogg/bloggerska tycker ni sämst om? Vore kul att veta :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

KISSIE!

gaash, hatar henne!

2009-07-04 @ 19:31:21
Postat av: Anonym

snälla blondinbella e bäst!

2009-07-04 @ 22:51:57
Postat av: Anonym

Din och Kenzaa e bäst, tycker facktiskt att du har blivit bättre än förut nu e ddet mycket bilder o allt haha kollar facktiskt på din blogg flera gånger om nagen för att kollA om du har lagt ett nytt inlägg ;),, resten är sääääääämmstt falskaaa!!!

2009-07-05 @ 20:19:15
Postat av: anonym

Du tycker precis som jag! gu va häftigt haha :)

din blogg är bra. Du skriver så himla ärligt. Jag hoppas din blogg blir känd på nåt sätt, för den har väldig klass! Du skriver bra och innehållsrikt, vet du det? :) Nu låter jag som värsta tanten men äsch, så bra så bra är du!

pyss

2009-07-06 @ 00:42:40
Postat av: Anonym

Du tycker precis som jag! gu va häftigt haha :)

din blogg är bra. Du skriver så himla ärligt. Jag hoppas din blogg blir känd på nåt sätt, för den har väldig klass! Du skriver bra och innehållsrikt, vet du det? :) Nu låter jag som värsta tanten men äsch, så bra så bra är du!

pyss

2009-07-06 @ 00:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0