- Fransk manikyr

Nu på sommaren brukar jag nästan alltid använda färgglada nagellack, olika nyanser av rosa & orange tillexempel. Men igår ville jag testa på något nytt, så jag gjorde fransk manikyr på mig själv! Och det är faktiskt inte så svårt, jag tyckte att resultatet blev jättebra, så om man har naturligt långa naglar är det ett tips, det ser så fräscht ut nu på sommaren. Man behöver alltså inte gå till en salong och fixa det om man nu har långa naglar naturligt! Finns massa olika franskmanikyr-kit man kan köpa så får man allt man behöver, men jag har köpt egna nagellack som jag använder mig av från Depend. Jag tror att nagellacken från Depend kostar ca 25 kr. Och enligt mig behöver man bara ett svagt rosa (som nästan är genomskinlg), ett vit och en helt genomskinlig. Så det blir ju inte så dyrt!

Det här använde jag mig av:



Är det bara jag som ser att bilden är jättekonstig?!
Men det får duga.

- Nagelfil, för att alla naglar så få samma form och samma längd.
- Nagellacksborttaging, ett MÅSTE, det förstår ni ju också.
- Tops, gör det lätt att ta bort nagellack som hamnar utanför.
- Bomull, det använder jag när jag ska ta bort nagellack från en nagel helt och hållet.
- Nagellack, ett ljust orange/rosa, ett ljust rosa, ett genomskinligt och ett helvitt (det ska vara ett matt vitt & helt utan skimmer).

1. Först använde jag mig av det ljust rosa nagellacket och målade över hela nageln på alla naglar.
2. Sen lät jag det torka en stund, sen tog jag det vita  nagellacket och målade på tippen av naglarna, det kan vara lite knepigt och pilligt att få det jämnt och det gäller att vara stadig på handen. Ett tips är att lägga ett väldigt tjockt lager med vitt, jag tycker att det blir snyggast så.
3. Sen lät jag det vita torka ganska länge, eftersom jag la ett väldigt tjockt lager, sen tog jag det nagellacket som är helt genomskinligt över alla naglar, det gör att det ser glansigt ut och framhäver dom andra lacken.

Resultatet:





Visst blev det fint? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

guud så snyggt! :D

2009-07-08 @ 20:18:29
Postat av: Anonym

fint :D

2009-07-10 @ 14:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0