- Våren 09

Nu har jag kollat runt på internet på olika modehemsidor, modebloggar osv, har även suttit och bläddrat i veckorevyn och massa andra tidningar som handlar mycket om mode och nu känner jag att jag har ganska bra koll på vårens trender. Tänkte dra upp dom olika här, finns ju väldigt många men jag väljer ut mina favoriter.

Det ultimata plagget - jeansen kommer att vara ljusa eller stentvättade, slitna och ofta trasiga, håliga osv nu till våren/sommaren. Kommer också vara jeans med batikmönster.



En del av höstens/vinterns stora trender håller sig kvar - paljetter, nitar på både skor, smycken, skärp & kläder och kavajer i alla möjliga färger & former - långa som korta.



Något som kommer att vara lite nytt (för mig iallafall) är att smyckena kommer bli sjukt stora. Alltså riktigt stora halsband, örhängen, armband och ringar. Men det kan nog vara snyggt i rätt mängd om ni förstår vad jag menar.



Vad jag har förstått har volanger varit populärt ett tag nu, men det forsätter att finnas på tröjor, kjolar och klänningar även i vår.



Jumpsuits (byxdressen) - korta som långa, enfärgade som mönstrade.



Indian trenden. Fransar, fjädrar, pärlor i färgglada färger, min favorittrend just nu.



Främst till sommaren kommer sailorstilen tillbaks. Alltså randigt, blått vitt & rött, ankare osv.


Sen håller sig många av höstens/vinterns trender kvar, tex skinn, lack, paljetter, nitar men det får man vell helt enkelt kombinera med annat lite mer vårigt/somrigt.

Vet inte om jag missat något men det här är vad jag gillar bäst! Hoppas ni tyckte att det var ett roligt inlägg :)

Kommentarer
Postat av: j

kul inlägg :D meeeeeer sånt xd

kan vi få se ditt indianplagg som du nämde ngn gång? och det skulle va kul att se andra av dina kläder :)

2009-01-30 @ 18:25:34
Postat av: Anonym

bra inlägg! :)

vill se nya snygga egobilder på dig! ;d



kan du inte börja med att ha outfit grej inför varje skoldag?? :D

2009-01-31 @ 00:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0