- Brunetter.

Okej, nu kommer ett såntdär ytligt inlägg igen. Den här gången tänkte jag skriva om brunetter. Jag läste en sak som förvånade mig lite, trots att jag själv tycker att brunetter är hundra gånger snyggare än blondiner, men jag säger inte att skönheten sitter i en hårfärg, utan jag tycker att BRUNT HÅR ÄR SNYGGARE ÄN BLONT.

Enligt forskning 80% procent av alla män attraheras mer av brunetter än blondiner.

"Brunetten, genom historien har setts som fresterska "femme fattale" , som lockar män med sin mystik. Fastän män ser de som farliga på grund av deras intelligens, så lockas män ändå och beundrar de.

Om man skulle dra populära stereotyper, så är ofta blondiner sett som ängalika, men samt dumma. Rödhåriga ses som problematiska, brunetten däremot ses som...någonting mörk och djupt intensivt. Hon är både fängslande och skrämmande."

I mitt liv har jag fått höra mycket som "blondiner är mycket sexigare än brunetter" av killar. Visst det finns säkert fortfarande massor killar som tycker så, men enligt olika undersökningar har det visat sig att killar tycker att brunetter är mer attraktiva nu för tiden.

Det här är ett väldigt oviktigt ämne, och ta inte illa upp blondiner, ni är säkert jätte snygga, men jag föredrar brunetter ;)

Här från tidningen:



Mina favorit brunett kändisar:


















Kommentarer
Postat av: sandra

du har så rätt carro, vi är skönheter! "pojkar gillar blondiner, män gillar brunetter" ;)

2009-01-02 @ 18:43:32
URL: http://sandraknezevic.blogg.se/
Postat av: anna oaugand

blondiner ses ju också som lite mer roliga än brunetter fast jag vet ju inte om det är sant..assså en blondin kan vara lika "mystisk" som en brunett och en brunett kan vara lika "dum" som en blondin, hårfärgen säger inte mycket. de flesta killar tänker nog inte så mycket på hårfärgen utan mest på personligheten..

2009-01-03 @ 10:57:09
Postat av: Anonym

fast både beyonce och jessica alba är mer mörkblonda eller mer åt det guldiga i hårfärgen ;)

2009-01-03 @ 12:22:51
Postat av: vanessa

så sant!:) fast jag vart lite besviken över att du inte hade med Rachel Bilson!:o

2009-01-03 @ 12:57:00
URL: http://annaavanessa.blogg.se/
Postat av: Anonym

fortsätt drömma blondiner kommer alltid va snyggast :D

2009-01-03 @ 19:20:59
Postat av: Anonym

ja håller med, blondiner är och kommer alltid att ha roligare ;) snyggare är dom också för den delen, speciellt äkta blondiner. Jag har t.o.m gjort en undersökning och mer än hälften av killarna föredrog blondiner och anledningen var för att blondiner var mer säkra på sig själva och kunde ha roligare medans de flesta brunetter bara blev avundsjuka och irriterade. men vad vet jag...

2009-01-03 @ 22:40:37
Postat av: Anonym

Det har inget med hårfärgen att göra. det finnns skitsnygga blondiner och skitsnygga brunetter men samtidigt jättefula blondiner och jättefula brunnetter det beror på hur man ser ut och i vilken hårfärg man passar bäst i. Man kan inte säga att brunnetter är snyggare eller tvärtom. Säg då ist att fler passar bättre i brunt hår om du tycker det.

2009-01-04 @ 20:44:47
Postat av: adelina

brunetter e snyggare ja, det tycker fan jag med! ;)

2009-01-04 @ 21:43:37
URL: http://adelinaadelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0