- The answers

Här kommer svaren på frågorna ni ställt i frågestunden!

kan inte du fotta ditt hus o löftstad slott?? skulle vara coolt:)
- Jo, det kan jag nog göra någon gång!

ska du utomlands i sommar? :)
- Nej, tror inte att vi ska det i sommar faktiskt .. blir nog till hösten/vintern istället, jag hoppas på Thailand!

ofta du bor på löfstadslott? eller brediv elr så? trodde du bode typ mitt i stan :P:O:O:O:O
-
Haha, jag flyttade hit för 3-4 månader sen så har inte bott här så länge, men jag bor i södra flygeln.

hur e de mellan dig oh merdin nu? :)
- We're just friends :)

har aldrig fattat riktigt vart du bor :D bor du i lövstad slott? eller bredvid? och är det inte jäkligt läskigt med tanke på alla spökhistorier man hört om det slottet? :o
-
Många frågor om mitt boende .. men jag bor i en byggnad som sitter ihop med lövstad slott, södra flygeln. Det är en lägenhet och det är bara vi som bor här, det finns alltså bara 1 lägenhet. Men sen finns det ju en restaurang, ett café och en presentbutik och sen så är det folk som jobbar här så det är folk här hela tiden. Och nej, det är faktiskt inte så läskigt, jag har vant mig. Ibland kan det dock vara läskigt att gå uppför backen när jag tagit bussen hem mitt i natten.

vad anser du om bögar/lebbar?
-
Jag bryr mig inte så mycket faktiskt. Jag tycker att all kärlek är kärlek och jag har absolut ingenting emot homosexuella. Jag tycker att man ska få vara kär i vem man vill och älska vem man vill oavsett kön!

Vilka 5 tjejer har snyggast klädstil i skolan?
Det finns så många, men bland annat Dajana Lisa Malin, sen massa tjejer i klassen och så.

Visst läser du kenzas blogg och tar inspiration från hennes? man har märkt att du lägger in typ samma skor och skriver att du vill ha dom m.m
- Jag läser Kenzas blogg och har nog någon gång tagit inspiration från henne. Men om jag lägger in bilder på saker hon har i sin blogg är det ofta sånt hon har köpt som jag tycker är snyggt, jag är jätte avundsjuk på alla hennes snygga skor kan jag ju säga!

från vilket land kommer du ifrån?
- Jag är 50% svensk, 25% thailändsk & 25% amerikan.

vilka är dina favorit bloggar?
Kenzas och sen mina vänners bloggar.
 
är du singel?
- Yes I am :)

kan inte du börja med "dagens outfit" ? det är så mycket intressantare att läsa då!
- Nja, jag vet inte riktigt. Har sagt så många gånger att jag ska börja med det men det blir aldrig något av det. Har aldrig tid för det, sen använder jag mig ju bara av mobilkamera justnu så det blir inte så bra bilder. Men vi får se..

vill du inte ha tjockare hår?
- Har aldrig tänkt på det faktiskt, har alltid bara velat haft tunnare hår för när jag var mindre hade jag jättetjockt hår. Men jag är ganska nöjd med mitt hår som det är nu faktiskt.

vad använder du för smink?
- Justnu använder jag foundation från Max Factor, solpuder från MAC, mascara från Loreal Paris, eyeliner från Loreal Paris & ibland ögonskugga & läppglans från lite olika märken.

vad använder du för smink när du anser att du har "som mest"?
- Hm, det måste nog vara när jag festsminkar mig när jag ibland har lösögonfransar. Till fest har jag ofta väldigt hårt sminkade ögon.

hur tycker du bikinina ska vara i år?
- Jag tycker att dom ska vara i starka färgglada färger (cerise, orange, turkos, gul, grön osv), trekants modell eller bandeau modell, gärna med små detaljer på som paljetter, volanger, flätade band, små kedjor osv.

du har ju sagt att du är smal, det ser man ju även på bilder. lider du någon gång av att du är för smal? Hur mycket väger du?
- Jag väger 48 kg för att vara exakt. Jag är smal, men jag tycker faktiskt inte att jag är för smal. Jag blir mer och mer nöjd med min kropp för varje dag som går faktiskt. Det var mer förr jag hade komplex över att jag var smal och liten. Jag lider inte alls av det längre, jag är nöjd & trivs med min kropp!

jag saknar fortfarande bilder på din garberob, dina kläder och skor. Du skjuter mest upp det!
Annars.. vilken är din favoritbutik att handla kläder i?, brukar du ofta passa på att handla på rea eller har du tillräckligt med pengar ändå?

- Bilder på min garderob har jag faktiskt lagt in :) Resten kommer nog nån gång! Jag kan inte bara välja 1 favoritbutik, det är så många. Men jag handlar nog mest kläder på Gina Tricot tror jag. Sen gillar jag Bikbok, Monki och H&M också. Men det finns många fler :) Nej, jag handlar faktiskt inte så ofta på rea. Jag tittar nästan alltid bara på det nyinkomna i butikerna och det blir oftast att jag köper sånt också. Jag har pengar så det räcker, även om jag skulle vilja ha mycket mer!

vad tycker du om plattpermanentning du har tur för ditt hår är aldeles rakt och skinande , men för dom men lockigt hår som vill ha som ditt vad är ditt råd ?
-
Jag har faktiskt plattpermanentat mitt hår en gång, när jag var i Thailand. Det skulle hålla i 3 månader men höll mycket längre än så och jag tyckte att det funkade jätte bra. Så det är faktiskt ett tips till er som vill ha rakt hår! Jag tror dock att det är väldigt dyrt här i Sverige, i Thailand var det nog mer än dubbelt så billigt som här. Men om du inte har råd att plattpermanenta tycker jag att du ska köpa en riktigt bra plattång, min från GAMA Italy är underbar, skulle inte klara mig utan den! Jag köpte min på Hårvårdsbaren och den kostade ca 700 kr.

Det var allt för den här gången! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ofta du bor på löfstad slott eller bredvid elr så. asså hur kan man vilja det? asså inte att det är ngt fel, men jag tycker bara att det är lite speciellt, har aldrig hört att man änns kan bo där.

varför valde ni att flytta dit. ja vet att din frågestund är slut, men det sulle vara väldigt snällt om du ändå svara på det här ! tack

2009-05-10 @ 21:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0