- Eurovision Song Contest 09

Förlåt förlåt förlåt för att jag inte bloggat på länge, men har helt enkelt inte haft tid eller lust. Först ska jag berätta lite om min helg. Igår (fredags) var jag först i skolan som vanligt, sen på kvällen blev det att först åka till Dajana, sen träffade vi Edon Patriot & Hannah. Sen var vi med dom ett tag, sen ville jag & Dajana ta en fika så vi fick skjuts av Robban som var med Adam och någon Ermin (tror jag han hette) till Soda. Där satt vi i några timmar, myspys. Efter det skjutsade dom hem mig, tack!
 
Idag sov jag till ett typ, skönt! Sen låg jag och kollade på Hannah Montana i några timmar (haha sån nörd är jag) + Camp Rock, som jag sett alldeles för många gånger nu. Men vem älskar inte Disney Channel?! Sen nu på kvällen skulle jag dra och grilla med Dajana och några i en stuga i Navesta, men glömde bort att jag lovat mamma att va hemma och kolla på melodifestivalen med dom, så jag fick stanna hemma. Som tur var kom Merdin hit och gjorde mig sällskap. Det gick dåligt för Sverige, och det kunde man ju nästan förstå. Vi hade en dålig låt i år, iallafall enligt mig. Men vi har ju kommit nästan sist flera år i rad nu. Vann gjorde ju Norge, som var storfavorit redan innan, så det var vell inte så otippat. Tyckte faktiskt inte att låten var något speciellt .. den var vell bra men jag tyckte att det fanns bättre låtar. Den bästa tyckte jag nog var Azerbadjan (vet ej hur det stavas) och med deras bidrag tävlade ju svenska Arash. Dom kom ganska högt upp tror jag, tredje plats? eller fjärde kanske? Kul iallafall att något nordisk land kunde vinna, det var ett tag sen. Haha jag är en riktig melodifestivalnörd, det kanske märks!

Menmen, nu är klockan halv 2 och jag ska sova. Vi hörs imorron! PUSS

En bild från Aftonbladet på den norske vinnaren (och hans dansare & körsångare och allt vad det nu är).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0